eehh.. lite trögt..

det blev lite trögt med bloggskrivandet.. -)
hade haft mysig jul, vi firade hemma hos oss, jag lovade mig själv för några år sen att vi skulle fira första jul hemma när vi skaffat en hus.. vips det va dags.. lite dyrt med julmat som släkten roffat och ätit massa.. haha men det va värt det..
förut brukade vi fira med veronikas släkt på dagen och sen på eftermiddagen åkte vi till Uppsala,  min föräldrar bor där så vi friade med min föräldrar på kvällen.. men det värsta va för några år sen då va det riktigt snöstorm så man kunde bra se 50 meter framför sig på motorvägen så resan tog 3 timmar när det brukar ta cirka 2 timmar.. som min mamma brukar säga, hellre försenad än aldrig framme.. =)
min son Wilhelm fick en cool BMX cykel som han blev så glad över..


hans gamla hade bivit riktig dålig, han använde ju cykeln nästan varje dag i somras..
och sen min dotter Ida fick  ny stereo för hon älskar att lyssna på musik, Wilhelm har
eget så det brukar bli lite tjafs så hon fick en egen.. =)


dom fick massa klappar men jag nämde bara de som dom blev mest glada över..
Jag och Veronika fick en ny dammsugare av min mamma, eftersom den gamla lät fruktansvärt mycket så
mamma köpte marknadens tystaste dammsugare till oss =).. haha.. hon tänker på barnen som ofta gnällde
över hur dammsugaren lät...


och sen mellandagarna hade vi atgit det riktigt lugnt, vi orkade inte åka till Marieberg Köpcentrum som är bara ca 1000 m från hemmet eftersom det brukar bli djävulskt fullt med folk.. usch...
jag hann också helrekonda min bil som blev helt ny utvändigt + invändigt.. det kostar cirka 3000 kr för att rekonda en bil som jag gjorde.. så fan heller rekondade jag helt själv, men man måste veta vad man gör, försök inte göra själv om man inte vet hur man gör, det tog 2 dagar för mig att rekonda hela bilen..

nej nu ska jag och mina älsklingar dra till lek & bus landet, barnen behöver komma ut och leka ur sig speciellt dom har varit hemma mycket och lekt med nya leksaker som dom fått..

ha det bäst ni!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0