en annan intresse..

Jag har också en annan intresse än bara att syssla med huset, och det är faktiskt inte nåt nytt..
nämligen bilar..

jag fick Körkort 22 December 1999, ja 2 jävla dagar innan Julafton.. =)
jag sa till min morsa att jag skulle gärna skippa alla klappar för körkortet, så mycket betydde körkortet för mig.. =)
men hursomhelst fick jag klappar iallafall  =)

och den 24 dec, julafton körde jag hem min farfar som har druckit en del, och gissa vad hände, polisen
stoppade mig och jag va skitnervös och polisen säger "kökort,tack" och jag gav pappern så förstod polisen och log, alkoholtestade mig iallafall..
det är ju lite vanligt med snaps på julbordet såå..

och sen inom 4 veckor sen jag fick körkort har jag kört av vägen 4 gånger och krockat två gånger.. osis.. snacka om dåligt med rutin =)


Opel Kadett GTE -84
Min första Bil var en Opel Kadett GTE -84, köpt för 6000 spänn, ack ad rolig bilen va, det e ju en "GTI".. cirka 110 hästar..
med tiden som gick började jag intressera mig för styling och ombyggnationer..
sen nästa bil var en Volkswagen Golf CL -79, o sen bytte jag upp mig till Mitsubishi Galant Gli -89 och sen skulle jag bli Pappa, så Galanten såldes och skaffade en kombi:
   
Efteråt:    
 
Volkswagen Passat Variant CL -90, och då började jag syssla lite med bilen och förvandlades till en cool bil:


        
Efteråt:
     
men sen sålde jag bilen och köpte en nyare modell av Passat :-98
och den fick jag även syssla lite med.. =)


     
Efteråt:
 
och sen sålde jag bilen också och köpte en ännu nyare modell av Passat, en -02, den har jag fortfarande kvar dock har jag inte gjort så mycket förutom sänkningen och fälgar..
detta är bara de bilar som är bruksbilar som jag skrivit om.. jag har haft mer bilar men det får jag skriva om en annan gång.. jag har jävligt svårt att inte röra bilar, alltså måste jag förfina alla bilar jag äger.. :-S

just nu är jag riktigt sugen på att skaffa A- körkort och börja köra Motorcykel, har ju min Pappas gamla motorcyklar kvar som jag vill gärna ta över och fixa.. men det får ta sen eftersom jag har inte riktigt tid med det än, har ju en massa saker att fixa i huset.. :-S

nej nu fan ska jag dra och kolla lite på TV som jag gillar grymt att kolla på.. kan berätta nån dag om vad jag gillar med att kolla på.. =)


ha det bäst!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0