Hundjävlarna..

Moa  Izzie 
Vi har två hundar hemma, en Rottweiler som heter Moa och en Chihuahua som heter Izzie...
ja just det, en stor vovve och en liten vovve, men dom kommer så bra överens och leker jämt med varandra..
Moa är född -05 och Izzie -07..


bus i glimten
Hur kom Moa till oss?
jo det va så här att Veronikas storsyster Elrika som bodde i Brickebacken och hennes granne hade Moa och
ägaren började bli riktigt dålig och på väg bli blind så Moa irrade ofta hemma i trädgården som är cirka 12 kvm vilket Moa blev tjock pga dålig motion och ägaren funderade på att avliva henne om ingen kan ta henne så Elrika frågade Veronika om vi ville ta Moa, så Veronika frågade om jag kunde tänka mig ta Moa, jag sa att jag vet inte men efter hon förklarat situationen, så jag sa att jag ville helst att vi ska träffa Moa för att se om kemin finns där dvs om vi gillar Moas personlighet med tanke på att hon hunnit fylla 1 år, men när vi träffade henne blev kär vid första kontakten och pratade lite o lekte lite och efteråt åkte vi hem och funderade vi och sen beslöt vi oss att ta hem Moa.. hon va visst lite ouppfostrad men det fixade vi, nu är hon rena "svärmorsdröm"... min Morsa va ju reserverad mot rottweilar men nu idag gillar hon Moa väldigt mycket..


Izzie
Hur kom Izzie till oss?
Veronika satt och letade efter Chihuahua via blocket och lite där o där rätt ofta och jag sa att jag inte ville ha en hundjävel till hemma.. men på något sätt lyckades hon övertala mig när jag brukar vara egentligen bestämd..
men hursomhelst, hittade vi Izzie via Blocket, hon säljes inte som ny valp utan gammal valp kan man säga, vid crika 7 månader, vi fick henne riktigt billigt.... eftersom en familj som hade Izzie, det va familjens dotter som ville ha en chihuahua men sen efteråt ville hon inte ha chihuahuan kvar så mamman fick sälja henne därav hamnade hon hos oss.. hon va inte fullärd så vi fick uppfostra lite, lite trögt efter rasen är typiskt, dom är ju inte snabblärda.. men hon är grymt gosig, älskar att ligga i sängen och krypa in..



hursomhelst, älskar våra barn leka med hundarna.. speciellt Izzie, hon är ju liten så hon är lättare att handskas med även om hon inte gillar det ibland.. =)
och så gillar hundarna springa på tomten, vi har ju stålnät som grind runt hela tomten, så hundarna kan springa helt löst i tomten utan att dom smiter ut..


ha det bäst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0