min övervikt..

ja, jag väger lite för mycket nu tycker jag..
jag är cirka 177 cm och väger numera cirka 95 kg, och mitt mål gå
ner med ca 20 kg alltså, jag vill väga runt 75-77 kg..
jag har faktiskt slutat med snus, och det har gått 2 år sen nu..
kan jag sluta med snus kan jag minska rejält med sockerintag..
sockerintag är största orsaken till att jag väger lite för mkt..
största boven i allt är naturligvis Coca-Cola, dom är ju såå grymma god..
nästan omöjligt att sluta, jag klarade bara 3 månader sen blev abistens för
stor.. :-( så denna gången ska jag inte sluta med coke utan minska rejält med det
nuförtiden dricker jag cirka 1 liter per dag, vilket är det för mycket..
jag minskar istället med coke då är chansen större att gå ner i vikt, om man tvärslutar
med coke då blir det riktigt tufft.. orkar inte att ha det så tufft.. =)
och jag skriver detta för er så känner jag att jag måste nu gå ner i vikt..
motionera mera också.. har knappt med motion nuförtiden.. :-s
om det händer inget då skämmer jag ju ut mig som "lovar" er att jag ska
gå ner i vikt.. och jag skulle uppskatta få lite hejande och uppmuntrande ord från er..
detta är ingen nyårslöfte utan en löfte till min kropp.. har ju lite problem med knä och fötterna..
misstänker starkt på att jag väger lite för mycket..

lycka till mig själv..  =)

ska skriva så fort det händer något med vikten, så ni kan följa upp min kamp mot socker.. =)

ha det bäst ni!

Kommentarer
Postat av: Therese Holm

Tjena!

Kul att jag hittade din blogg, Olika intressen att läsa =)

Såg när du var liten med massa bilder från klass 1-10..SKOJ!



Hälsa Verra så gott och önskar er ett riktigt GOTT NYTT ÅR!



Kram från oss fyra!

2008-12-30 @ 23:12:41
URL: http://tesslove.blogg.se/
Postat av: Älvan

börjs snusa dåå??!! och släpp ej hundarna ut på gården, utan du går ut m dom varje dag :)

2008-12-31 @ 14:47:03
Postat av: Levin

Bra skrivet, - men har du inte tänkt ibland på att man kan få diagnos diabetes om man dricker mycket med sockerintag? snus är något bättre än coca-cola kan ja säga.. kanske.. hahah! Gott nytt år iaf.

2008-12-31 @ 15:16:38
Postat av: Miss Borén

Tjenare.

Jag känner en i min gamla klass då jag gick i undersköterskeutbildning i göteborg, han gick ner ca 15-20 kg. Han drack cola VARJE DAG, men ca 1 liters cola.. Då vi skulle ha en liten gruppläxa hur mycket sockerintag det var i en cola och sådana mat, godis, drycker... Han blev så chockad, och bestämde sig att minska med cola, drack nog max 1-2 burkar, kanske per dag och senare minskade han med 1-2 burkar per vecka.. Du kommer att lyckas med din mål, det gäller att kämpa och förändra sitt "colamissbruk" :-D

God fortsättning på den nya året! Kram

2009-01-02 @ 14:34:19
URL: http://missboren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0