Skvaller - Rykten


(personer på bilen har inget med texten att göra, bara en passande bild till vad jag skriver om)

ja, tänkte skriva lite om skvaller..
jag personligen är inte så värst intresserad av skvaller, och det är alltid så att skvaller förändras för varje gång man skvallrar.. till exempel "Gertrud har precis förlorat oskulden med Bengt-Åke då börjar det skavllras ivrigt runt om, men efter folk har skvallrat tillräckligt mycket då förändras rykten till "Gertrud fick Klamyndia av bengt-Åke",.. detta är bara en exempel hur mycket det kan förändras.. vissa skvaller förändras inte så mycket, vissa förändras jävligt mycket..och det kan såra en bara för skvaller förändras mycket..
som sagt jag är inte så värst intresserad av skvaller men jag stoppar inte de som skvallrar..
Är det någon som skvallrar för mig så brukar det oftast stanna hos mig eftersom jag orkar inte skvallra, jag bryr mig inte om det egentligen.. "vet du vad? Åsa-Gun har kysst Rolf-Göran!! hur kan han vara trogen mot Ragnhild?!"
jag bara liksom "jaha"..
 
och sen alla säger att Örebro är fan rena "rykte-stad" men va fan alla döva går ju där i Örebro Gymnasiet när det finns bara gymnasiet i Örebro (nu finns i stockholm men få program) alla döva sprider rykte, precis likadant som hörande gör egentligen.. men det är faktiskt såhär att hörande rykten är värre eftersom hörande umgängekrets är mycket mindre än döva, jag tar en exempel bara: hörande umgängekrets är väl omkring 20 st när döva i Örebro är runt 500 st.. visst döva har större dvs alla får veta det men en del döva känner man ju inte, men hörande umgängekrets får veta blir annat sak eftersom alla får veta och alla känner alla.. så jag anser egentligen att hörande rykten är värre.. jo alla har olika åsikter.. men jag anser det är så här jag tycker.. och det spelar ingen roll vilken stad det är, kommer alla döva till Jokkmokk då blir det samma sak där..  :-)

det skvallras tyvärr hela tiden hur än ni gör..
jag bryr mig inte även om det går rykten om mig..
riktiga vettiga folk ska komma och fråga, "är det sant? vad säger du?"
så kan jag ev förklara eller försvara mig.. heder till dom som gör sånt..

det knäppaste rykten jag hört om mig själv är att jag har HIV.. hoho..
men jag brydde mig inte så mycket egentligen.. bara kollat upp var det kom ifrån sen sket jag i..

ha det bäst ni!

Kommentarer
Postat av: Älvan

bra skrivet av dig! .. /skvallerkärring

2008-12-18 @ 20:45:24
Postat av: okänd

ojoj vilken greg

2008-12-20 @ 22:36:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0