Huset.........

ja tänkte berätta lite om huset vi köpt och renoverat, tänker bara visa hur huset ser ut utvändigt..
sen ska jag skriva all renovering och vad vi gjort och bla bla....
Framsida           

huset är byggd 1955 och det är enplanshus (90 kvm) med källare (90 kvm)..
huset ägdes av en kärring som dött 2000 och såldes till Örebro kommun
så huset användes som Dagis från 2000 fram till 2008.
Min son hade gått på dagis här i huset som kallas Stallet..
vi köpte huset 2008 sommaren, sålde våra bostadrätt som är ca 150 m (fågelväg)
från huset vi bor i nu..
praktiskt med att bo skola så nära, speciellt nära Marieberg Köpcentrum där finns nästan ALLT...
är det nåt vi glömt/behöver, behöver man bara åka en kort resa dit.. skönt juh ..
ja som ni ser på bilderna, ack så ful huset är! men huset har stor potential..
tomten är på 1100 kvm och massa träd som ni ser.. måste kapa ner dom så man kan få eftermiddagssol,
grannen till vänster är morgonsol, vi får det och grannen till höger är kvällsol vilket vi får det också men eftermiddagssol får vi inget.. men grannen till höger får ingen morgonsol och grannen till vänster får ingen kvällssol pga vår träd..
när vi flyttade in huset och efter några dgr hejade grannarna och vad dom hette o bla bla och sen gissa vad dom frågade, dom frågade "tänker ni göra något med trädet där?".. haha!


stor plus är att all grind ingick i köpet, för att barnen inte ska smita ut (Dagisbarnen) då kan vi ha hundarna helt lös ute när dom vill.. säger bara det: frihet!! :-)
vi har garage men det ligger i källaren, uh värdelöst! ska lägga igen så det blir helt slät tomt och bygga nytt garage men nefan det får vänta, det finns viktigare saker att fixa.. :-S
i akuta fall kan jag ju fixa bilen eller nåt via jobbet.. lugnt...*spelar fiol*

nej nu måste jag gå o fixa middag till mig och barnen!
ha det bäst ni!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0