en vecka har gått...

ja, det har gått cirka en vecka sen jag körde fullt med att minska sockerintag. =)
och det är SKITjobbigt att bryta vanor till exempel där man brukar göra så efter det där grej man gör. och det man har gjort brukar sitta fint med det där.. bla bla..  det känns nästan som att gå på rehab hemma.. =)
och dumma mig, jag har inte ens köpt vågen, men äh va fan, köper sen istället.. har ändå bara gått en vecka..
och angående kaffet, jag dricker numera 3-4 kopp kaffe varje dag, men jag dricker inte hemma, enbart på jobbet, där finns ju helautomatisk kaffebryggare, härhemma måste man ju mäta kaffepulver och mängd vatten och sen måste man ju diska och göra rent.. äh fan orka ju! =)
men hursomhelst märker jag att min lilla söta kulmage har minskat. gött ju det!
alltid något... och så har jag också slutat med vitt bröd, äter numera hårdbröd.. gott faktiskt.. =) men lite jobbigt med smulor bara.. haha

och en grej, jag tycker att kaffe är inte gott än.. men ibörjan smakade det fasanfullt äckligt, men nu smakar det HELT okey.. har två sockerbit per kopp, morsan sa att min far brukar ta 7.. haha
hursomhelst morsan har visst svårt att tro att jag faktiskt dricker kaffe.. roligt ju..haha..

fan jag bloggar lite för sällan numera.. måste försöka blogga lite mer, typ 1 inlägg per dag eller varann dag.. men det blir aldrig så liksom.. känns som att tiden inte räcker ju.. jaja bara jag försöker så gott jag kan.. 

ha det bäs, ni!

Kommentarer
Postat av: Älvan

drick h20 istället då? hehe.det tar 19 dagar tills det blir en vana så kämpa på du i nitton dagar sen får vi se!

2009-01-20 @ 19:21:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0