faan, fyfan!

Det ÄR jävligt jobbigt att försöka minska coca-cola drickandet..
vanan sitter ju i än, så det känns liksom fel att inte göra saker som man brukar alltså det kallas rutin... =)
men fan suget är så jävla stor också.. även om jag har druckit en glas igår kväll.. suget fanns där fortfarande efter jag druckit upp glaset..
det är faktiskt jävlajävlajävla jobbigt!
men det lönar sig längre fram om jag lyckas minska rejält med sockerintag..
tyvärr har jag ingen våg hemma som jag kan kolla på varje dag..=(
men skall inhandlas inom snart..
jag slutade med snus, det funkade klockrent, det va bara vanan som va mest besvärlig, speciellt efter maten som alltid det känns grymt skönt och gott att snusa direkt efter maten.. det va det som va jobbigaste när man slutar snusa..
och sen dess har jag inte snusat, inte ens festsnusat.. vågar liksom inte festsnusa än.. =)
men nikotionberoende är inte så lika stor som sockerberoende.. tyvärr..
faan.. det skulle inte sitta fel med en rejält kall glas Coke...


suck.. men måste behärska mig.. vatten, jo det e gott med vatten men det känns ju fattigt jämfört med Coke.. haha..
men måste köra med vatten trots allt.. :-S

ha det bäst ni, med coke i handen.. =(

Kommentarer
Postat av: Älvan

börja dricka saft ist då och då , kör med blandat ren vatten o saft? då är det inte lika trist*? kolsyratvatten ramlösa loka o så ?

2009-01-07 @ 22:06:19
Postat av: KMD

men för fan kolsyrat vatten smakar inget vidare, lite beskt liksom.. saft? mycket socker ju..

2009-01-08 @ 08:21:24
URL: http://kmd.blogg.se/
Postat av: jessica

Det är bara att kämpa på... det är asjobbigt och rentav hemskt innan sockret tar sig ur kroppen, det är ju som en avgifting o kroppen bara skriker efter "sin" drog.... Men du kommer fixa det, har du lyckats att sluta snusa så kommer du garanterat kunna sluta dricka cola, det handlar bara om vilja och den tror jag att du har!!!!!!!!

2009-01-08 @ 08:57:24
URL: http://jessicaoalexandrs.blogg.se/
Postat av: Ludde

Tja, åk å köp coke på marieberg, bara några meter från dig! ;) haha! men seriöst, drick kaffe apa!

2009-01-08 @ 12:27:00
URL: http://luddburgh.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Hehe men det är bra att du försöker iallfall.

Lycka till. :)

2009-01-09 @ 23:06:03
URL: http://lillapia.blogg.se/
Postat av: karin g

hojt, hittade hit via saras blogg :) är överraskad över dina planer på att sluta med cola...(äntligen) minns ju hur beroende du var av det..lycka till!! med tiden blir det nog lättare! ;)

2009-02-18 @ 10:50:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0